《英语作文万能模版,给你的作文加分! 》


1、建议信 

参考模板: 

Dear___ 

    I am very glad to have received the letter you sent me ___ago, asking me for some advice with regard to___(引出建议). In my opinion/ To my view, ___(表述建议内容). On the hand/ For one reason, ___(提出该建议的理由一). On the other hand/ For another reason,___(提出该建议的理由二). Therefore, I think that it's a good idea for you to___(总结并重申自己的建议). 

    As to___, I suggest___(针对某个具体问题的建议). I am sure___(鼓励对方). 

   Please inform me if there is something I can do for you. I am looking forward to___(提出希望). 

Yours sincerely, 

___(署名) 

模板译文: 

亲爱的___: 

    很高兴能收到你___前寄给我的信,信中你向我寻求关于___的建议。在我看来,___。一方面,___。另一方面,___。因此,我觉得对你来说___是个好主意。 

    至于___,我建议___。我相信___。 

    如果还有其他我可以帮你的事情,请告诉我。我期待着___。 

你真诚的, 

 ____ 

2、感谢信 

参考模板: 

Dear___, 

    I am writing to extend my sinere gretitude for___ (感谢的原因). 

    If it had not been for your assistance in___(对方给你的帮助), I fear that I would have been___(假设没有对方帮助的结果). I shall always remember your help because you help me learn to___(总结对方的情意对自己的影响). It's very kind of you. 

     I hope to have the opportunity to repay your kind help. I will feel very honored and pleased if___(提出回报对方的方式). Would you kindly let me know___(希望对方对自己提出的回报方式给予回应)? 

    Thank you again for what you have done. 

Yours sinerely, 

 ___(署名) 

模板译文: 

亲爱的___: 

    我写信是为了表达我对您在___的感谢。 

    要不是您在___的帮助,恐怕我会___,我会一直记得您的情意,因为您让我学会了___。您真是非常善良。 

    我希望有机会能报答您好心的帮助。我会感到非常荣幸和开心,假如您能够___。您能让我知道___吗? 

    再次感谢您所做的一切。 

您真诚的, 

____ 

3、说明利弊型议论文 

参考模板: 

    Nowadays, there is a widespread concern over___(引出议题). In fect, there are both advantages and disadvantages in___(提目议题). Generally speaking, it is widely believed there are several positive aspects as follows. Firstly,___(优点一). And secondly___(优点二). 

    Just as a popular asying goes, "every coin has two sides",___(讨论议题) is no exception, and in another word, it still has negative aspects. To begin with,___(缺点一). In addition, ___(缺点二). 

    To sum up, we should try to bring the advantages of___(讨论议题) into full play, and reduce the disadvantages to the minimum at the same time. In that case, we will definitely make a better use of the___(讨论议题). 

模板译文: 

    最近,越来越多人关心___。事实上,___既有优点也有缺点。一般来说,人们普遍相信有以下几个优点:第一,___;第二,___。 

     正如一个名言所说:“每个硬币都有两面。”___也毫无例外。也就是说,它还是存在一些消极影响。首先,___。其次,___。 

    总的来说,我们应该使得___的优点得到很好的发挥,并且同时尽量把缺点降到最低。这样,我们无疑会更好地利用___。 

4、演讲稿 

参考模板: 

Ladies and Gentlemen, 

    It is a great honor for me to stand here to give you my speech. 

    To begin with, I am ___(简单介绍自己). 

    Today, the topic of my speech is ___(介绍发言主题). As we know, many people hold that___(介绍发言背景). For my part, ___(明确表达自己的观点). Therefore, it is high time we did something for___(呼吁听众做出行动). 

    Firstly,___(具体行动一). Secondly, ___(具体行动二). Finally, ___(具体行动三). 

    To sum up, my conclusion is___(总结发言).

    Thank you for you listening. 

模板译文: 

女士们,先生们: 

    非常荣幸能站在这里给你们演讲。 

    首先,我是___。 

    今天,我要讲的话题是___。正如我们所知,大多数人认为___。我的观点是___。因此,我们是时候为___做些事了。 

    第一,___。第二,___。最后,___。 

    总的来说,我的结论是___。 

    谢谢你们的倾听。 

5、邀请信 

参考模板: 

Dear___ , 

    ___(简单介绍活动内容、时间、地点). I am writing to you to invite you to___(发出邀请). 

    During___(引出活动具体内容), we will have a lot of activities you are interested in. First, ___(对活动具体介绍一). Second, ___(对活动具体介绍二). 

    I believe you will be very interested in___(引出受邀请人参加的意愿). For one thing, ___(受邀请人参加的原因或意义一). For another, ___(受邀请人参加的原因或意义二). 

    Since the___ will begin ___, is it possible___(期待对方尽早回复)? I really hope that you can come. 

Yours sinerely, 

___(署名) 

模板译文: 

亲爱的___: 

    ___,我写信给你是为了邀请你___。 

    在___期间,我们很可能会有你感兴趣的活动。首先,___。其次,___。 

    我想你会非常愿意___。一方面,___;另一方面,___。 

    因为___会在___开始,你能___?我真的希望你能来。 

你真诚的, 

____ 

6、请求信 

参考模板: 

Dear___, 

    Iam writing to formally request to___(请求的内容). The reason for___is that___(给出原因).I ___, so I ___(给出细节). I would also like to request ___(提出进一步要求). I am sorry for any inconvenience I have caused to you. 

    Thank you for you attention to those requests. If you have any qustions, do not hesitate to contact me at___(电话号码). I look forward to a favorable reply. 

Yours sinerely, 

___(署名) 

模板译文: 

亲爱的___: 

    我写信郑重请求___。我请求___的原因是___。我___,所以我___。我也请求___。若我给你造成任何不便,我赶到非常抱歉。 

    非常感谢你对这些问题的关注,如果你有任何问题,请不要犹豫打___联系我。我期待你的回复。 

你真诚的, 

——

 
评论(7)
热度(1372)
  1. 共201人收藏了此文字
只展示最近三个月数据
© 风吹花易碎/Powered by LOFTER